View Single Post
Trådstarter
243
Sitat av Bjølg
Når vi er inne på det temaet med problemer å skaffe jobb når man har utenlandsk navn, minner det meg på en historie mamma fortalte meg. Hun jobbet som sekretær for Sintef her i byen, og var da ansvarlig for å ta i mot blant andre budfolka fra forskjellige transportselskaper. En av disse folka som kjørte for DHL (tror jeg det var), var en mann fra India eller et av nabolandene (husker ikke helt).

Mamma kom litt i prat med denne fyren, og det viste seg at han hadde utdannet seg godt i hjemlandet og hadde reist hit til lands for å ha bedre jobbmuligheter. Han snakket seks språk nesten flytende, og var visst generelt et geni. Allikevel kjørte fyren budbil. Sier seg selv at dette ikke var noen underkvalifisert kar, men grunnet utenlandsk navn og opprinnelse kastet han bort et utrolig potensiale. Det er synd at slike hendelser finner sted, men de er der.

edit: angående din opprinnelse var det rett og slett bare et spørsmål av ren nysgjerrighet, nothing more
Vis hele sitatet...
jeg er 21 år, jeg snakker flytende Norsk engelsk persisk kurdisk, skjønner afgansk snakker litt Tysk og jeg snakket flytende Tyrkisk når jeg bodde i Tyrkia. skryter ikke, har faktisk ikke fortalt så mange det her før....bare bestekameraten min......