View Single Post
Sitat av nudo Vis innlegg
Du er flink til å nevne mange nedstøvede teoretiske hoder, det er ikke dermed sakt at de menneskene har levert noe til menneskeheten utenfor teorien
Vis hele sitatet...
Sitat av nudo Vis innlegg
Jeg kritiserer dem ikke, jeg påpeker kun at de er en fraksjon av helheten.
Vis hele sitatet...
Om du ikke kritiserer det, så reduserer du det ihvertfall til noe ubetydelig. Det bidrar til å polarisere diskusjonen, og gjør det lett å tenke at du er teknologifiendtlig. Hvis du oppriktig mener at alle slags nyvinninger innenfor medisin, elektronikk, transport osv. ikke har tilført menneskeheten noe, så har du et lite balansert syn på hva som har verdi for andre mennesker. Hvis du derimot prøver å fremheve verdien i det å utfordre det etablerte, hvilket jeg egentlig tror er tilfellet, så bør du snarere omfavne disse teoretikerne som dine rollemodeller. Ny kunnskap bygger på gammel kunnskap, men det hadde ikke vært noen som helst utvikling uten nettopp slike mennesker som evnet å tenke utenfor boksen. Det gjelder for vitenskapsfolk så vel som for filosofer, kunstnere og alle andre som skaper verdier gjennom prøving, feiling og kreativt arbeid.