View Single Post
New generation
colakork's Avatar
927
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Å selge pc'en er jo litt drøyt da, hvordan skal han søke jobber?

Har selv brukt gud vet hvor mange timer foran skjermen, man må heller lære seg å prioritere, bruk hver dag på å finne interessante arbeidsgivere, jeg har selv brukt karrièrestart.no for å finne passende bedrift å søke jobb oss, bruk gjerne flere dager på en søknad, skriv den ferdig å la den stå, glem den og kom tilbake til den senere på dagen eller dagen etter også retter du og skriver penere, det er utrolig viktig at du formulerer deg på en hyggelig og saklig måte slik at det blir god lesning for personen som mottar søknaden.

Her kan det være fint å ha nav i ryggen, dere må legge en slag plan som gjerne involverer at nav betaler det du trenger av kurs/opplæring til jobben du søker og at de kan gi deg midlertidig lønnstilskudd slik at det kanskje blir litt mer attraktivt for arbeidsgiver å gi deg en sjanse.
Nav kan være vanskelig så du må vise initiativ til at hei jeg skal ut i jobb og kan dere være så snill å hjelpe meg?

Send søknader til interessante bedrifter selv om de ikke lyser ut stillinger, det var slik jeg fikk napp, arbeidsgiver likte søknaden jeg skrev og tok kontakt meg deretter og vipps så var jeg på sporet av en jobb jeg virkelig ville ha, det lønner seg å ikke bare søke på den ledige rema jobben, men søk på på jobber du virkelig kunne tenkt deg å holde på med å få det fram i søknaden hvorfor.
Vis hele sitatet...
Ja nå ga jeg deg kp med et uhell.

Det hjalp hvertfall meg meget å legge hasj på hylla samt selge pcen. Jeg vet med 100% sikkerhet at uten de 2 skritta hadde jeg fortsatt vært i samme gamle spor.

Dessuten kan han bruke mobil til å søke etter jobb, det gjorde hvertfall jeg og det fungerte feilfritt.. Men som sagt, det er et stort skritt å selge pcen når det er den eneste tingen han har å gå til. Derfor jeg sier han burde kaste seg uti nye ting hvis han velger den stien.