View Single Post
Sitat av random67489 Vis innlegg
Jeg skjønner ikke hvorfor seksuell trakassering er et tema i tråden. For dette med seksuell trakassering rommer så mye at det burde nesten vært en helt egen tråd.
Vis hele sitatet...
Det var også et tema her et sted om hvorvidt det var greit å rope etter damer som bader toppløs. Forøvrig henger det noe sammen siden det handler om (overdreven) seksualusering av (kvinne)kropp, enten det gir seg utslag i fordømmelse eller utidige tilnærmelser. Det blir litt to sider av samme sak.

For å relatere trakassering til det du sier om ammende mor så har jeg nesten vanskelig for å forestille meg at noen kan finne på å starte med seksuell trakassering av en ammende kvinne som tar seg av sitt barn. En ammende mor er jo egentlig et vakkert syn på mange måter, det viser omsorg og kjærlighet. Men i min verden er det ikke noe seksuelt i en slik setting.
Vis hele sitatet...
I disse tilfellene er det mest fordømmelse, men den kan være seksuelt begrunnet med at det er usømmelig. Ellers er begrunnelsen at det er ekkelt. Heldigvis har ikke dette tatt av her til lands ennå, men man hører om det. Amming står veldig sterkt her, så forhåpentligvis får vi ikke amerikanske tilstander.

Om kvinner opplever eller har opplevd trakassering i en slik setting så tenker jeg at det må ha vært nærmest et unntak, de fleste menn er jo ikke dyriske nærmest til det parodiske.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke det er kun menn som gjør dette.