View Single Post
Redpilled alfahann
391
Sitat av *pi Vis innlegg
Blir du invitert på en galla, i et bryllup eller liknende, vil det at du pynter deg vise at du tar anledningen høytidelig. Møter du opp i fillete klær signaliserer du at dette ikke er en stor og viktig anledning for deg, enten at du bare ikke har brydd deg.eller at du bevisst demonstrerer hvor mye du driter i det.Folk vil naturlig nok finne det provoserende.eller at du bevisst demonstrerer hvor mye du driter i det.Folk vil naturlig nok finne det provoserende.
Vis hele sitatet...
Ser for meg en dressjakke med to ovale skreddersydde hull med silkekanter dekket i diamanter og rubiner med lukt av safran. Altså har du pyntet deg med mye flid samtidig som du insisterer på å bryte en norm om hvor mye hud du viser. Tror det vil bli reagert på det også.

Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg lurer altså ikke på om det er et normbrudd å bade toppløs, jeg lurer på hvorfor.
Vis hele sitatet...
Her er hypotesen min at en av grunnene til at det er et normbrudd som det reageres på er fordi man insisterer på å vise deler av kroppen som ikke er vanlig i en bestemt setting og det derfor virker som en påtatt provokasjon uten noe annet formål enn å provosere. Litt som å ha skreddersydde hull i dressjakka på en galla, eller på en fredagspils med gutta for den sags skyld.

Nå er jeg ikke noe motstander av å bade toppløs bare så det er sagt, men har ikke akkurat inntrykk av at det er så fryktelig frihetsberøvende å ha på ett ekstra plagg i en bestemt setting heller. Har også vanskelig for å se at det er første skritt på vegen mot noe undertrykkende kalifat. Det blir en form for slippery slope argumentasjon som jeg ikke helt kjøper.