View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så du laget en egen tråd, stangut, og tenkte jeg skulle kommentere der. Men nå passer det vel å svare deg her egentlig. Alkoholisme diagnostiseres etter en del symptomer. Å drikke seg fra sans og samling når man først drikker er et symptom som kommer ganske tidlig. Jeg gjorde også som regel det da jeg var 22, uten å ha så mange andre symptomer. Var kanskje over snittet opptatt av at det måtte være en anledning til å drikke med jevne mellomrom. Men tenkte ikke at det var et problem på den tiden, da dette er ganske vanlig for aldersgruppen. I alle fall har alkoholikere en lei tendens til å finne de folkene som er glad i en fest, og dermed ikke synes at det en selv gjør er så utenom normalen. sett i retrospekt ser jeg jo nå at det var mange som ikke var like glad i anledninger som det jeg var.

Vanskelig å si om du er alkoholiker ut i fra det lille du sier. Det er kun du selv som vil kunne sette diagnosen, og ofte går det en del år før man kan være sikker. Det man ofte spør om i tidligstadiene er om drinken "tenner" i magen på deg. Altså, får du veldig lyst på mer? Drikker du de første enhetene fort, for å få effekt?

Jeg begynte med å drikke for mye når jeg drakk. Etter noen år ble det oftere, så begynte jeg å merke konsekvenser som frynsete nerver osv etter å ha drukket. Også ble det av og til upassende tider på døgnet, så ble det reparering noen ganger. Og på det siste ble det til at jeg gjerne ikke avsluttet en fyll etter dag 1, men lot det gå jevnt i flere dager.