View Single Post
Må nesten nevne noen ting om mine K-dykk siden jeg må innrømme at dette syntetiske legemiddelet faktisk er rimelig interessant i kontekst med Magisk Arbeide. Ketamin er et stoff jeg har inntatt YDERST sjelden av flere grunner, bl. a. magefølelsen min som sier at man ikke skal innta dette for ofte. Dessuten blir jeg alltid svimmel og medtatt i et par timer etterpå.
MEN, de positive erfaringene jeg har hatt med stoffet er uansett verdt å nevne for de som eksperimenterer med bevissthetstilstander og ikke bare er ute etter en rekreasjonell rus.

Jeg har erfart å oppnå en form for meditativ tilstand ulikt tilstanden(e) alle andre meditasjonsteknikker jeg har praktisert kan fremkalle.
I motsetning til de fleste psykedeliske tripper der kroppen ofte er oppspilt og overstimulert og egoet slåss febrilsk for å unngå å bli ødelagt på voldsomt vis, oppløser egoet seg "smertefritt" og nesten umerkbart under en ketamintur.
Jeg ser derfor lett potensialet for misbruk av stoffet, da muligheten for å bruke det som en smertefri flukt fra dagliglivet er tilstede.
Men samtidig har jeg opplevd flere merkverdige og mystiske effekter med Ketamin enn noe annen psykoaktiv substans.

En sannhet med modifikasjoner selvfølgelig. Når det gjelder overveldende sanseinntrykk, spesielt visjoner og følelsesinntrykk, er det helt klart Tryptamin-familien som leverer kvalitetsvarene.

Men med ketamin har jeg ved flere anledninger hatt en helt overbevisende opplevelse av telepatisk kommunikasjon med andre som også er påvirket av Ketamin.
Og akkurat som psykedeliske stoffer kan få en til å føle en større forståelse av livsformer og naturen generelt, opplever jeg at min kapasitet til å forstå magiske diagrammer, magiske språk(*) og magiske systemer og kosmologier mye bredere og mer finjustert enn ellers.
Det føles rett og slett som om man jobber intellektuelt på flere plan enn ellers når det gjelder symbolforståelse og fri assosiasjon.
Muligens fordi man er så disassosiert fra sine egne preferanser, aversjoner og indre sensurer og sitt personlige symbolspråk, og er derfor mer motakelig for universelle konsepter og mer åpen det rene kollektive symbolspråket.
Uansett så fungerer det veldig bra i forbindelse med endel magiske praktisjoner, da det er nettopp slik motakelighet som gir best resultat.

*(Jeg satt en gang under en ketamin-seanse og lyttet til en mann som snakket sanskrit(som jeg slett ikke kan) og fikk bekreftet etterpå at jeg forsto alt han sa).

Og jeg har ennå ikke hatt en eneste ketaminopplevelse uten at jeg på et eller annet tidspukt begynner å utbryte kraftige glossolalia-lyder.
De begynner som et trykk i magen som stiger oppover igjennom kroppen og når trykket er i halsen slipper man det på en måte ut igjennom å si spesifikke blandinger av vokaler og noen få konsonanter.
Lyden er ganske høy og kommer helt automatisk uten at man føler at man styrer det. Andre som har opplevd det forresten?