View Single Post
Sitat av disneyman Vis innlegg
Med NAV bør man vite ALT man har krav på forhånd før man kontakter de, og man må faktisk være veldig frisk og oppegåendes for å styre med NAV. Hvis man er syk bør man få hjelp av noen andre..
Vis hele sitatet...
Hvilke andre tror du er der og hjelper deg?
Greit nok at vi har et helsevesen som tar seg av deg når du trenger akutt hjelp (jepp, prøvde det for 1,5 år siden. Etter et par uker uten mat og lite med drikke fikk jeg akutt nyresvikt og ble haste-innlagt..) men det hjelper ingenting når det ikke finnes oppfølging! Og det verste av alt er jo at helsevesenet heller ikke er noen gratis opplevelse med sine egenandeler som du må betale uansett om du har inntekt eller ikke.

Sitat av frtoretang Vis innlegg
Du har dessverre helt rett. En skal være bra frisk for å være syk. Om ikke så er det lett å snuble og bli en av de som NAV herjer med.
Vis hele sitatet...
Derfor gir sånne som meg opp! Jeg orker ikke spillet som NAV legger opp til og etter å ha prøvd i flere år innser jeg at det er best å bare gi blanke. Håper de i det minste spanderer begravelse!

Sitat av reklame Vis innlegg
Jeg hadde aldri akseptert den skjebnen.
Jeg anbefaler deg å ta kontakt med ditt lokale NAV-kontor og be om en time med rådgiver. Dersom dette er for psykisk utmattende for deg, ville jeg bedt om råd og hjelp fra legen din til å komme under en yting du (etter informasjon hittil beskrevet) har rett på.
Du har mange fine år igjen i arbeidslivet og jeg føler meg trygg på at noen der ute har behov for din erfaring og kunnskap. Lykke til
Vis hele sitatet...
Når du virkelig har PRØVD det du kan i flere år aksepterer du enten skjebnen eller..? Ja, hva er alternativet? Selvmord?
Jeg har altså tatt kontakt med saksbehandler(ene) de siste årene. Time får jeg men det hjelper INGENTING når de som skal hjelpe? meg ikke hverken kan eller vil.
Som jeg skriver over her gir jeg opp å prøve det som er riktig og fornuftig og kommer nå til å forlange å bli uføretrygdet. Må jo være grunnlag for det når jeg er så "mentalt skadet" at jeg ikke får meg jobb?
Sist endret av woff; 6. april 2015 kl. 16:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.