View Single Post
Jeg gjør slikt hele tiden, politiet blir litt satt ut og irritert og målløse men gjør ingenting mer.

Jeg har feks en ikke-rettskraftig dom for grov narkotika på 2 år ubetinget som jo selvfølgelig kommer opp, blitt spanrt på I lang tid osv.

Blir jeg stoppet er jeg helt grei, men litt irritert mot de.

Feks noen uker siden

Kjører på natta I Oslo, blir stoppet på vei hjem. Kjører fin bil osv. De sjekka nok regnr så alt kommer opp.

- Hei, ut på tur?
- Yes, på vei hjem.
- Hvor er hjem hen?
- Bor på xx
- Hva har du gjort her da?
- Det er ikke så viktig
- Åh, hva mener du?
- Nei, det har ikke du noe med.
- Såppass ja. Hvorfor det?
- Du har fått førerkortet mitt, og jeg har svart på bopel, om du vil kan du spørre om stilling, men ellers trenger jeg vel ikke snakke med deg.
- Jaha, blir jo litt mistenksom når du blir sånn, har du vært i kontakt med politiet før?
- Du holder førerkortet mitt og du kjører innsatslederbil, så du får gå og gjøre jobben din selv og sjekke historikken min på datamaskinen i bilen, så jeg kan kjøre videre og dra hjem og sove.

...ti minutter senere...

- Vær så god, ha en god tur hjem.

Du er kun pliktig til å svare på navn, bopel, eventuell arbeidsgiver eller studiested. Ingenting utover det.

Du må selvfølgelig ha rent mel i posen, ikke noe feil med bilen de kan henge seg oppi, ikke bruke stoff, ikke ha noe hjemme de evt kunne funnet osv...