View Single Post
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Så hva mener du vi skal gjøre med slike ting da? Bare fortsette som vanlig og håpe gjengene dør av alderdom etter hvert?

Dette er egentlig et ganske tungt spørsmål. Skal vi oppruste politiet - som kan føre til at gatene blir utrygge for vanlige sivile, eller skal vi fortsette som vanlig - som kanskje kan gjøre at det blir tryggere for sivile som ikke har noe med ulovligheter å gjøre.

Selv mener jeg vi bør oppruste politiet. Jeg høres sikkert litt kald og brutal ut nå, men jeg tror det er bedre at noen få sivile dør i kampen på å ta disse kriminelle jævlene, enn at de får fortsette som de vil. "Kill a few, save alot" liksom.

Politiet i Norge idag er heller ikke bevæpnet, noe som kan bli problematisk hvis det kommer meksikanske narkokarteller inn i landet...
Vis hele sitatet...
Se hva som skjer i USA. Der er alle politi bevepnet og dermed også nesten alle kriminelle. Man kan nesten ta det som en sannhet at flere våpen = flere skader/dødsfall. Man bør iallefall ikke ruste opp før de kriminelle. Men heller tilpasse seg de kriminelle. Man kan gjøre mye for og sikre seg i form av utstrakt bruk av skudsikre vester o.l.

Problemet er også at når du sier:

- jeg høres sikkert litt kald og brutal ut nå, men jeg tror det er bedre at noen få sivile dør i kampen på å ta disse kriminelle jævlene, enn at de får fortsette som de vil. "Kill a few, save alot" -

Hva får deg til og tro at man kutter strømmen av kriminele ved og drepe dem? Ta eksemplet mitt fra mexico litt over. Der de har satt inn militær og politi til og regelrett jakte på kartellene. Det eneste som skjer er at man får flere drepte politimenn. Gjengene rekruterer mye raskere nye folk en hva politiet klarer.