View Single Post
Problemet til TS er ikke mangel på penger, men atferd med penger. Han bruker penger som en full sjømann uten å rettferdiggjøre det med en feit bankkonto. Ingen som ikke har vært uforsiktige havner der TS er. Lærepenge er med andre ord løsningen siden det forhåpentligvis kan virke atferdsendrende så Ts ikke gjør samme bommerter når konsekvensene potensielt er større og omgivelsene krever mer av ham, altså når han er voksen.

Jeg har problemer med sistatfunksjonen, Mentalmelt: Det der var den verst tenkelige tolkningen av det jeg skrev, du kunne i det minste inkludert det jeg sa om pakistansere på stortinget, og at jeg ser utlendinger i andre jobber også. Det siste var riktignok med i det du siterte fra innlegget mitt, men det ble ikke kommentert.
Utelendinger er underrepresentert på arbeidsmarkedet, og eksperimenter der man tar høyde for mulige feilkilder viser at klassisk norske navn favoriseres i ethvert steg i en rekrutteringsprosess

Jeg innser at det siste jeg skrev var mangelfullt; eksperimentet (som jeg snakker om) ble utført på følgende måte, identiske søknader ble sendt til ulike private og offentlige virksomheter det eneste som ikke var identisk var navnet på søkeren som varierte mellom klassisk norske og vanlige pakistanske. De norske fikk vesentlig høyere tilslag statistisk signifikant på alle konvensjonelle nivåer. Mulig du mener jeg slår inn åpne dører, men jeg mener dette har blitt underkommunisert.
Sist endret av panda123; 19. august 2018 kl. 13:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.