View Single Post
Sitat av 420master Vis innlegg
Ignorere? Hvis du hadde kjent meg personlig hadde du visst at hos meg er det alt eller ingenting. Og jo, er ganske sikker på at hvis vi hadde stengt ned så og si alt til det har vært 0 smitta i 2 mnd. Så hadde vi vært kvitt dritet.


For min del var de beste ukene av livet når alt stengte ned da! Greit å bemerke seg den, mens alle griner for at de ikke kan ta seg en øl ute etc satt jeg hjemme og lo så jeg grein.

Men kan vi begge være enige om at en total nedstengning til 0 smittede .. er MER effektivt enn det de driver med nå?
Vis hele sitatet...

Jeg tror at forutsetningene du bruker er feil, og da blir også konklusjonen din feil. Og det gjelder også ditt forrige innlegg.

Om vi ser på dødstall alene som faktor så må en vel kunne si at vi har kommet greit unna sålangt? Så tiltakene virker jo. Og det går fortsatt rundt på sykehusene uten kaoset andre land har opplevd.

Men vil vi klare å stenge ned lenge nok til å få 0 smitte? For da må vi også stenge grensene. Og vi vil få en enorm treghet i vareflyt. Husk at selv erkenorske produkter som makrell i tomatsaus og div fiskeprodukter foredles i utlandet. Så det er ikke bare sko og klær det raskt ville blitt lite av. Også andre nødvendigheter ville vi kanskje opplevd knapphet på.

Hvor lenge hadde folk taklet det? Og hvilke kostnader hadde det medført? Dessverre tror jeg den gylne middelveien er et ok kompromiss. Selv om jeg også skulle taklet en 2 el 3 ukers hestekur der alt var stengt. Tross alt har det vel gått rimelig greit for Norge, så da er det kanskje best å forsøke å fortsette med den linja litt til?