View Single Post
Ja, det er det jeg lurer på. Er det mulig å komme innunder ett tiltak gjennom NAV og samtidig beholde uføretrygden? Det vil si at jeg vil "arbeide" for 0 kr, rett og slett. Får nevne det før det hagler inn med spørsmål og kommentarer som: Du blir bare utnyttet, hvorfor har du uføretrygd når du er i stand til å jobbe ++. Nei, jeg blir ikke utnyttet. Jeg er en av de som virkelig setter pris på at slike ordninger finnes. Jeg er ikke i stand til å stå i en arbeidssituasjon. En kan se på det som sosial terapi for min egen del. Det er rett og slett for å være aktiv og sosial, i og med at det er nettopp det jeg sliter med.

Har gått på tiltak tidligere, men da har jeg gått på AAP. Men det må vel finnes en løsning? Ingen kan være tjent med at jeg gror fast inne?

Det jeg kan gjøre er også ganske innskrenket. Det er ikke slik at jeg kan hoppe på hvert tilbud jeg får. Kjenner f.eks en som har ett fjøs. Det er ikke drømmejobben men det er heller ikke den jeg er ute etter. Kunne jo hørt der om jeg bare kan være en ekstra person der. At han bare må se på det som ekstrahjelp når jeg er der. Det skal gå greit, kjenner han fra før og han vet hva jeg sliter med. Men så spørs det hvordan det blir rundt dette. Jeg har blitt litt avhengig av at jeg ikke skal komme i økonomisk kluss hvis tiltaket skjærer seg. Slike ting orker jeg ikke lenger, derfor jeg er ute å fisker litt her.

Noen som har vært borti lignende som vet om dette er mulig?