View Single Post
Enig med dere at det er stort potensiale, og jeg er heller ikke i tvil om hvilken vei det går. Det største spørsmålet er vel heller når.


Anbefaler virkelig de artiklene jeg nevnte, for de nyanserer ganske bra. Nevner for eksempel at KRF er inne og pirker på formuleringer, at ingen av partiene har forpliktet seg til noe som helst konkret, bare en masse utsagn om at de ønsker en human politikk. Avholdsfolkets Landsråd hevder begge å handle av nestekjærlighet og alle andre gode motiver. Jan Erik «Knuseren» Bresil tror jo faktisk det er god skadebegrensning å true barnevernsungdom med å knuse døra deres hvis de ikke slutter med hasj, han kaller det å jobbe aktivt mot ungdom.


Politikerne blir jo ikke en gang enig om hvordan man skal tolke erfaringene fra Portugal, og hvor generaliserbar er egentlig det som har skjedd der? Nå sporer jeg litt av her, men Norge har en helt annen kultur for rusmidler. Hasj er fortsatt ganske tabu hos hvermannsen. Sveits er et mer interessant eksempel, men hasj utenom cbd er fortsatt ulovlig i mengder over 10 gram.


Poenget er uansett at Actis og Knusern er så jævlig imot alt som nærmer seg en sveitsisk situasjon at hvis ikke de står på barrikadene og skriker om ungdommens forfall så kan du være ganske sikker på at Norge blir sittende å vente. Jeg har vanskelig å se for meg at vi vil lede an i denne endringen hvis ikke det skjer noe drastisk i debatten. Normal får ikke en gang holde stand under Arendalsuka.

Jeg mener ikke at rusreformen bare er tull, men bare husk at vi ikke har sett noe som helst konkret hittil. Disse menneskene lever av å drive tåkeprat, så dør noe er lovet og stemt igjennom står vi på stedet hvil.

At politiet i Tyskland er for er lite relevant enn så lenge Norsk Narkotikapolitiforening fortsatt holder det gående. Anbefaler artikkelen jeg lenket til hvor blant annet tilfellet Knusern blir diskutert.

Danmark er mer spennende, men de er fra før av betydelig mer liberale enn oss. En fristaden Christiania i Norge er ganske utenkelig, mens sist jeg var der i vinter var det åpne cannabismarkedet fortsatt i helt åpent. Dessuten skal det mer til enn en meningsmåling til for å endre lovene, men definitivt verdt å følge utviklingen.
Sist endret av Marlboro666; 7. juni 2019 kl. 21:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.