View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har vært der du er. Der håpløsheten har kommet til et punkt der det faktisk ikke fins et fnugg av håp. Det var noe som skjedde med meg etter flere år med depresjon. Det er en grusom plass og være. Eneste jeg hadde lyst til var og ta mitt eget liv, men «kunne» ikke pga samvittighet ovenfor barn og familie. Hadde også prøvd det meste av det leger og psykologer kunne tilby.

Jeg så en dokumentar om ayahuasca og ble veldig interessert, og brukte mye tid til å lese og samle så mye kunnskap jeg kunne om det. Samt forberede meg(få mot/styrke). Jeg dro på en ayahusca retreat i Europa for ca 2 år siden.
Bare og møte de frie og flotte menneskene jeg møtte betydde mye og gjorde et sterkt inntrykk på meg.
Men den ene ayahuasca seremonien gjorde kanskje mer for meg en jeg turte og håpe på. Jeg gikk fra håpløshet til og Vite at jeg kunne bli frisk. Jeg fikk kontakt med følelser jeg trodde var borte, jeg fikk kontakt med meg selv.
Fikk motivasjon til og forandre kosthold, begynne og meditere og være mer i aktivitet (helst ute i naturen).
Ayahuasca er noe helt spesielt, det var veldig klart. Det jeg lærte viste jeg stemte, og det gjør jeg enda.
Det fikk meg til og se at man har mye mer valg en man tror. Og ting er IKKE som man tror, og det spesielt når man sliter med depresjon.

Jeg er ikke blitt frisk, men ting har blitt mye bedre. Mange skriver at psykedelika ikke er en «magisk» ting som fikser alt, og det stemmer. Men det er magisk! Det største jeg har opplevd i mitt liv. Den lettelsen jeg opplevde, det og kunne smile på «ekte» betydde så utrolig mye. Når jeg føler tiden er inne igjen så blir det ny retreat på meg.
Jeg tror aldri jeg hadde kommet meg videre uten ayahusca. Hvordan kan man det når man er fanget i et fengsel i sitt eget sinn!?
Det er vanskelig og anbefale noen andre og gjøre det fordi det er risiko, men jeg hadde ikke noe og tape.
Men jeg kan love deg at det er mye større og viktigere en noen som ikke har opplevd det kan tenke seg.

Ser du har prøvd lsd og dmt. Tok du det alene eller med venner? For meg var seremoni/retreat «opplegget» kritisk. Masse kjærlighet og ingen dømming. Jeg følte meg så trygg som jeg kunne gjort før sånn seremoni. Som gjør det mye enklere og gi slipp og la det skje det som skjer. Poenget mitt er at det var veldig viktig for meg. Jeg hadde ikke fått samme resultat om jeg hadde tatt det alene hjemme. Jeg har prøvd lsd og sopp hjemme i ettertid og klarer ikke og få samme hjelpen som jeg fikk av en Ayahuasca seremoni.

Kan anbefale deg og gjøre research og se om du føler Ayahuasca kaller på deg
Noen tips du kan starte er.
«How to change your mind» Bok av Michael pollan. Du kan høre den gratis på audible hvis du ikke har konto der fra før.
«The last shaman» dokumentar på Netflix

Det er håp ❤️