View Single Post
At benzodiazepiner kan forbedre livskvaliteten til en person en god stund er jeg helt sikker på, men problemet er at benzoer ikke kurerer psykiske lidelser, dem bare dekker over symptomene. Om du velger å bruke benzo som en fast greie mot f.eks angst så kommer du til å bygge en toleranse som ikke ligner grisen til slutt, samt en enorm avhengighet. På ett tidspunkt så vil ikke medisinene fungere som dem en gang gjorde og om du prøver å trappe ned eller slutte så kommer angsten tilbake mye større å sterkere enn før. Du risikerer med andre ord å sitte igjen med mye større og flere problemer enn du startet med. Og jeg ser også for meg at om du ikke får medisinene fra legen så kan dette bli veldig dyrt også, særlig når toleransen har fått bygd seg litt opp.

Det er nok en god grunn for at det ikke er flere glans historier ute å går om langvarig bruk av disse stoffene. Det kan sikkert fungere fint i noen år også går det bare nedover. Stoffene kan dog være ett fint verktøy til å komme seg forbi de verste periodene og det at du vet du har dem tilgjengelig kan fungere som en psykisk sikkerhet, om brukt riktig og muligens sammen med terapi så er disse stoffene veldig fine. Med det er nok en god grunn for at de sjeldent blir skrevet ut til langvarig bruk.
Sist endret av Alge; 28. februar 2019 kl. 19:46.