Tråd: Rasister
View Single Post
Sitat av ThinkpadX200 Vis innlegg
Det å begrense ens rett til å "trakassere" er jo nøyaktig det samme som å begrense hva en skal mene og si. Spesielt når ytringer som å si at en biologisk mann er en man blir trakassering i følge mange medlemmer av pride miljøet.
Vis hele sitatet...
Det var derfor jeg spurte hva han mente med å kontrollere hva man kan si, mene og tenke. Jeg mener det er bra at det er ulovlig å trakassere enkeltpersoner for legningen deres, eller å diskriminere dem.

Det bør absolutt ikke være ulovlig å mene, tenke eller si at transseksualitet ikke er en reell ting, og at transkvinner egentlig er menn og omvendt. Har du et eksempel på at Pridebevegelsen (i den grad det er en samlet og homogen bevegelse) mener at det bør være forbudt å si, mene eller tenke det?

At Pridebevegelsen ønsker å endre holdninger og meninger ved å demonstrere kan jeg derimot ikke fatte og begripe at er problematisk i et demokrati, snarere tvert imot. Det er ikke tankekontroll å jobbe for å fremme en sak.

Høyrepopulister bør slutte å tolke alle meningsytringer mot dem som sensur og knebling. Det er fritt frem å lage et hetero-tog og hylle Ropstads familieverdier, kjør på. Jeg vil til døden forsvare din rett til det, samt min rett til å ikke delta i det.
Sist endret av *pi; 19. juli 2019 kl. 19:46.