View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
For det første - om dei er i stand til å reise tusener av lysår, burde det å kommunisere over radio vere ei smal sak. Vi har ikkje identifisert slike forsøk. Mao. kan vi meir eller mindre eintydig fastslå at dei ikkje har forsøkt å kommunisere. For ja - kan du lage romfartøy har du begrep om det elektromagnetiske spektrumet.

Og at anatomien er annleis er eit godt argument mot at alle som påstår dei har møtt aliens har møtt aliens - for dei ser jo påfallande ofte popkulturelle varianter av aliens som er påfallande humanoide.

Og for det andre. Nokon som behersker teknologi godt nok til å reise så langt har antakeleg konsept om korleis ein kan utnytte teknologien som våpen.

Tullprat. Vi er stortsett fredelege, og samarbeider. Sivilsasjoner er bygd på samarbeid, ikkje krig. Og det har aldri vore fredelegare enn det er i dag. Ser du på t.d. parringsritual finn du mange arter som kjemper til ein av partane døyr av skader eller utmatting...

Du kom med ein påstand, som eg eg stilte spørsmål ved. Eg utdjupa til dels spørsmålet og.
Vis hele sitatet...
Tror dem er kommet litt lengre enn å kommunisere over radiobølger, hvilken teknologi dem bruker vet vi jo ingenting om. Mest sannsynlig så lytter dem ikke og ville dem hatt kontakt så hadde dem nok tatt kontakt for en evighet siden.

Fredelige.. naiviteten lenge leve. Hver gang det blir rapportert om Ufo'er som ses på radar blir det sendt opp jagerfly for å avskjære disse.. Objekter er forsøkt skutt ned uten hell. Dette finnes dokumentert så ikke kom her å si vi er vennlige

Hvorfor skulle dem ta kontakt? Hvis vi fikk kontakt.. hva hadde vi ønsket ifra dem? jo deres teknologi.. Landet som hadde fått denne teknologien hadde jo blitt enehersker her på jorden. Tror ikke helt at dem ønsker å gi oss noe som helst slikt vi oppfører oss.