View Single Post
Sitat av Rosander Vis innlegg
Nato er ikke bøllete, når vi har øvelser så inviterer vi Russland til å observere øvelsene. Norge går langt for å forsøke å tilfredsstille russerne.
Russland flexer ikke i vårt luftrom, de flexer i luftrom til land som er nøytrale for å skremme de og dersom det ikke holder så invaderer de.

Jeg tror også vi må skille mellom Nato som en forsvarsallianse og hva enkeltland gjør. Jeg kan forstå at Russland er skeptisk til USA, men ingen med vettet i behold tror at USA eller vesten noen sinne kommer til å forsøke å yppe seg militært direkte mot Russland.

Alt handler om makt og rikdom og frykten for å miste dette og det er ingenting hverken sverige eller finland gjør som burde få Russland til å føle seg krenket og dermed rettferdiggjøre krenkelser av territorier og luftrom.

Det virker nesten som du tror Russland er et offer her.
Vis hele sitatet...
Du har rett om vårt luftrom, fikk også finpusset kunnskapen min om akkurat det her. https://forsvaretsforum.no/innenriks...-i-2021/237588

Ja vi inviterer dem til å se på, skal det gjøre opp for vår militære makt-ekspandering? USA er jo den største aktøren i vår allianse, da tenker jeg vi burde skjønne at russerne tenker at vi gjør som dem sier.

Jeg mener vi skal ha det på stell hos oss selv, før vi kritiserer deres interesser og avgjørelser.

Sitat av Rosander Vis innlegg
Flere land i vesten har helt klart sine svin på skogen, MEN, det er få som gråter over at Gaddafi eller Saddam Hussein ikke lenger er diktatorer i egne land.
Jeg vil påstå at motivasjonen for å drive krig ofte er ganske forskjellig om du ser på USA og Russland.
Vis hele sitatet...
Har disse landene fått det noe bedre? Og for hvilken pris?

Sitat av Jerna Vis innlegg
Når jeg tar ett øyeblikk og ser utenfor Nato er det lett å forstå hvorfor resten av verden er redd for usa og Nato.

Det er utrolig mye som foregår under overflaten som vi ikke blir fortalt om i media, det har vært målretta innsats i lang tid å installere en usa vennlig regjering i Ukraina. Det er moderne tyveri av ressurser. Det har vært mange eksempler på dette fra andre land.

Landet er veldig polarisert. I øst er de mer pro-russisk mens i vest søker de seg mot Vesten og demokrati.

To ganske forskjellige perspektiv.

Jeg ser for meg at øst Ukraina fort blir løsrevet og at vest Ukraina blir separert.
Vis hele sitatet...

Her er jeg veldig enig. Viktig å se på oss selv fra utsiden om vi skal ha et nøkternt perspektiv. Ikke bare se på hva russerne gjør, og la være å prøve å forstå hvorfor.

Moderne tyv beskriver USA godt syns jeg.
Sist endret av Vilblistein; 10. mars 2022 kl. 09:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.