View Single Post
Våknet med en følelse av at noe var galt

Som jeg alltid gjør, når jeg vet at noe skulle vært gjort av noen andre - noe som jeg er avhengig av.

Sjekket på helsenorge. Ingen resepter. Ringte fastlegen for nødtime.

Like etter blir jeg ringt opp - det var ingen vits at jeg kom, ingenting kunne bli gjort før LAR hadde ringt. Kontaktet LAR, som kunne fortelle at legen jeg lette etter ikke var på jobb. Og så begynte ting å rase sammen.

For baksiden ved å skape en sannhet som overdriver de positive konsekvensene av et utfall, er så klart at de negative konsekvensene av motsatte utfall skaleres proporsjonalt. Fant meg noe antibac og skylte det ned med eplejuice, begynte å sende ut følere for nærmeste heroinfiks, mens jeg ringte LAR og legekontor igjen. Hos legekontoret sa jeg basically at jeg kom ned uansett, og til LAR forklarte jeg at dette var noe de bare måtte kontakte legen på privaten for å få ordnet opp i. Tramper rundt i huset og røyker og lirer av meg monologer.

Så ringer plutselig telefonen, det er LAR, som har vært i kontakt med legen som forespurt. Det viser seg at alt er sendt elektronisk på fredag. Da var det bare å ringe ned til legekontoret igjen. Klarer å beherske meg nok til å ikke gni det veldig inn, eller nevne ting som udugelig, byråkratisk eller Mengele.

Så var plutselig alt fint, og jeg gikk likegjerne rett på trening (ikke vært her på én uke. Klarer ikke på metadon).

Nå håper jeg bare vi kan seal the deal; det er helt forferdelig å vente på at ting man er blitt enig om skal effektueres, når en selv er den helt forsvarsløse part.

Ønsker dere alle, men mest av alt meg selv, en fantastisk dsg uten metadon eller heroin!

De jævla drittsekkene holdt ikke ordet sitt.

Men denne gangen gjør jeg det, enten med heroin eller med en detox cocktail. Forrige gang var overilt av meg, nå er det faktisk bare de som kødder. Nå er dette en prinsippsak, og det er så jævlig langt ifra ivaretakelsen av grunnleggende pasientrettigheter at jeg gir til onsdag før det blir mediesak.

Og jeg driter hundre null i hva dere lekfolk mener om det, jeg er ikke i humør til å leke nå

(Tror det er så enkelt som sy fastlegen ikke har gjort det før og trenger å bli holdt litt i hånden, alt handler nå bare om at ordlyden i LAR sitt skriv ikke innfridde. Men det er faen så ukurant å sette byråkratiske misforståelser foran min mulighet til å klare det. )


STRUKTURELL RASISME UTEN RASE!

(Det som tar sånn tid er at legen i LAR er tilgjengelig sånn 4 timer i uken. Så man kan aldri forvente respons, uansett sakens natur. Dette er akkurSt samme som var grunnen til at jeg var 6 uker uten medisiner rundt jul(da for ADHD).

Er så jævlig sykt at rusmisbrukere og x-rusmisbrukere ikke feks kan miste medisin, som vanlige folk. Shit jeg er så fed up nå. Det er så sykt at folk flest tenker det er innafor.

Hvordan skal en som ikle er som meg noensinne få den hjelpen jeg må jobbe så jævlig for å få? Tenker dere noe på det?
Sist endret av Tøffetom; 23. august 2021 kl. 18:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.