View Single Post
Medusa's Avatar
Trådstarter
286
Sitat av BrageP Vis innlegg
Irreversible er langt unna grovheitsnivået til Cannibal Holocaust, men er ein ganske kul film siden handlinga startar på slutten, og vi jobbar oss stendig bakover. Vi ser altså den grove valden som han er, utan at han blir rettferdiggjort på noko vis, som vi ofte ser på film. (Typisk: Helten drep skurken med god grunn.) Valden framstår altså som heilt meinigslaus og tømt for anna innhald enn brutalitet.

Salo eller Sodomas 120 dager (Salò o le 120 giornate di Sodoma) (1975) er direkte motbydeleg.
Vis hele sitatet...
Det som skjer i Irreversible er vel også noe som absolutt kan skje i virkeligheten. Kan ikke si det samme om Cannibal Holocaust.

Jeg er ekstremt nysgjerrig på Salò. Hva syns du om den, annet enn at den er motbydelig? Det jeg også er nysgjerrig på er om jeg ender opp med å føle vemmelse og avsky, eller om jeg reagerer med "meh" som jeg gjorde når jeg så A Serbian Film. I ettertid har jeg gjort meg opp litt tanker og meninger om den filmen da, men forventningene var så ekstremt høye at filmen så vidt klarte å innfri dem. Sånn er det når man har vulgær fantasi.