View Single Post
Skammer meg ofte når jeg tenker på rampestrekene vi gjorde, føler selv vi var next level shitkids.

Hadde en eldre, enslig dame som bodde noen hus bortenfor oss. Hun måtte ned en lang trapp for å åpne døra, og i denne trappa var det et vindu der vi kunne se henne gå opp og ned. Vi brukte å mose frukt og sprute ketchup i hele inngangspartiet, for så å ringe på og stikke av. Kunne terrorisere henne kveld etter kveld, og hun gikk ned og åpnet hver gang. Hun døde noen år senere, og jeg må helt ærlig si at da slet jeg veldig med å forholde meg til hvor stygge vi var med denne stakkars, uskyldige dama.

Ellers gikk det i snøballkasting, tagging, naskig på butikken, smugrøyking, ring på spring og ramponering av postkasser. I tillegg var jeg en mester i å snike til meg nøkler til f.eks. kiosken på fotballstadioen og ungdomshuset for å låse meg inn på kveldstid og rappe alt av brus og godteri. Husker særlig en gang jeg fant en åpen dør på ungdomshuset. Gikk inn og fucka opp helt nylagte fliser som skulle tørke over natten og gjorde rent bord - dagen før en konfirmasjon...

Jeg bodde også rett ovenfor en nå nedlagt fabrikk hvor arbeidernes biler stod utenfor. Dette var på den tiden kontanter var normalen, og jeg brukte å snike meg inn i bilene og tømme lommebøkene. I en alder av 12-13 år hadde jeg puta full av flere tusen kroner - alt gikk tid røyk, brus og godteri.

På vinteren var vi ekstra ille. Ikke bare plugget vi ut julelysene i nabolaget - vi klatret opp på verandaer og knuste pærene, rev over ledninger og dro lysene av rekkverket/veggen. En gang satt vi til og med fyr på lekene i den lokale barnehagen, brente nesten ned en lekerhytte.

Særlig noen hus fikk gjennomgå gang på gang, vi samles i store gjenger med mål å terrorisere en stakkars utvalgt en hel kveld. At ingen fikk tak i oss og gav oss skikkelig juling er bare flaks, for gjett om vi hadde fortjent det!

Skammer meg som sagt over dette i dag, og dersom noen gjør det samme mot mine foreldre eller søsken, kommer jeg til å jakte rampeunger så lenge jeg må!

Hva mener dere? Er dette normale guttestreker eller er dere enige med meg, at vi gikk for langt? Føler selv det var ren ondskap.. For oss var det viktigst mulig å ødelegge så mye som mulig for andre, og jeg tenker dette ikke er en normal interesse for ungdom flest.