View Single Post
Sitat av acid-übermensch Vis innlegg
Tror ikke du helt ser gråsoner her du. Hørt som somatiske, sjeldne lidelser, der den unge lider mer og mer for hver dag som går, og legene stanger i veggen, og påfører pasienten mer og mer lidelse desto mer invasive metoder de tyr til ettersom de famler i blinde?

Det "uhelbredelige" kan også vise seg i form av en lidelsestrykk, der legene ikke kjenner til årsaken til plagene. Skal denne pasienten da måtte lide som følge av uvitenheten til legene? Alt er nemlig ikke like enkelt som du skal ha det til, især mtp at kvinnekroppen ikke er forsket på i den forstand den mannlige kroppen er. Da reises et tankekors seg. Står du like fast ved ditt standpunkt da?
Vis hele sitatet...
For den enkelte virker selvfølgelig alt håpløst i perioder og det er vanskelig å ha et større perspektiv på det. Nå er ikke jeg en av de som lider, så jeg kan faktisk se det i et større perspektiv, noe som er fornuftig noen ganger. Når man ser hvor eksponensielt raskt forskning i medisin utvikler seg, ville jeg som lege, pårørende eller omsorgsperson aldri hatt samvittighet til å ta livet av en ung person som lider, når jeg vet så utrolig lite om hvor langt medisinsk forskning og kunnskap har kommet etter bare 5 år, for ikke å snakke om 10-20 år.

Som sagt, man lever bare en gang og livet er fantastisk hvis man har de fysiske/psykiske forutsetningene til å nyte det. Det er en tragedie om man skal ende dette på grunn av lidelsestrykk tidlig i livet som du nevner. Jeg har vært borte i flere personer som bokstavelig har kommet seg opp fra rennesteinen og som lever fine liv i dag.