View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Nå jobber du hardt med å dra meg så langt unna poenget mitt som det er mulig å gjøre, men greit.
Vis hele sitatet...
Verkeleg? Skreiv ikkje du det eg siterte? Var ikkje mine svar saklege svar på det du skreiv?
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Så blir saken litt anderledes. OP hevder at hun -TROR- hun har blitt voldtatt, selv om hun også har fått forklart at mannen sluttet når hun sa stopp.
Vis hele sitatet...
...og stiller spørsmål ved om det var overgrep. Din rant om at vedkommande er rusmisbruker er totalt uvedkommande for det spørsmålet, og du tar heller ikkje stilling til spørsmålet i vesentleg grad, utover litt victim blaming.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
OP kan heller ikke fortelle oss om hun har sagt nei, eller ja. Dermed trekkes konklusjonen om at hun har blitt voldtatt.
Vis hele sitatet...
Irrelevant. Samtykke er ikkje nødvendigvis frikort om vedkommande er svært rusa, og den andre personen er edru.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Denne krisemaksimeringen har ført til så mange falske voldtektsanmeldelser at jeg vil anbefale en hver mann å filme hele seansen man har med kvinnfolk man ikke kjenner godt.
Vis hele sitatet...
Falske valdtektsanklager i sak A har ingen virkning på om sak B er reell eller ikkje.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Det du forspeiler her er at så lenge man er rusa, så har man ingen skyld. Man kan benekte alle ønsker og ting man har gjort, og skyve alt ansvar og skyld over på en hver motpart som ikke var like ruset som deg.
Vis hele sitatet...
Nei, det gjer eg ikkje. Men lovverket er klinkande klart:
Med fengsel inntil 10 år straffes den som
[...]
b) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller
[...]
Vis hele sitatet...
Eg skreiv vel eksplisitt at dersom skildringa til trådstarter var korrekt, så er det utvilsomt snakk om valdtekt. Det er ikkje spesielt diskutabelt at dersom ein edru person har sex med ein person som er så bortevekk på opiater som trådstarter skriv så er det snakk om at den er oppfyllt!


Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Jeg har aldri sagt det er "greit" å voldta en person som er rusa. Men å trekke en slik konklusjon, der hun selv ikke husker noe som helst, blir i drøyeste laget.
Vis hele sitatet...
Det er heller ingen som konkluderte i tråden, før det kom nye opplysninger. Eg konkluderte med at gitt at det var korrekte opplysninger, så er det utvilsomt snakk om overgrep. Om du meiner eg tar feil må du gjerne utdjupe det, utover å påstå at eg tar feil.
Sist endret av vidarlo; 8. mai 2018 kl. 20:03.