View Single Post
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Trådstarter
659
Sitat av Tfan Vis innlegg
Du må ikke gå VG1 om igjen. Det jeg mente var at det er linjer utenom bygg som ville akseptert deg med Bygg og anlegg VG1 i bakgrunn. altså at du starter på VG2. Vet ikke helt hvordan det der fungerer for bygg, men.

For eks så kan man gå fra VG1 elektro til Vg2 TiP så vidt jeg har hørt.
Vis hele sitatet...
Ja, sånn sett. Tror det går ann

Sitat av Az0g Vis innlegg
Sikkerheten på offshoreinstalasjoner i Norge er veldig god. Det er ekstremt høyt fokus på HMS. Det er mange regler, rutiner og prosedyrer som skal følges og det er personer som er ansatt for å følge med på at dette blir fulgt.

Det å jobbe på en plattform er jo som du selv sier ganske spesielt. Du er som regel 2 uker på jobb, 12 timers skift, en uke dagskift og en uke nattskift. Friperioden varierer veldig men i noen firmaer kan du få en 2/4 rotasjon fra start.

Det finnes mange jobber man kan få offshore uten noen relevant utdannelse. Stillinger innen slurry, borekaks, vakumtransport osv. har ingen offisiell utdannelse og man får opplæring internt.

Jeg har aldri vært på båt, men har hørt at de som jobber på supplybåter har dårlige rotasjoner. (1måned på / 1 måned av)
Vis hele sitatet...
En måned av og en på kan bli litt mye tror jeg. Hadde hvert bedre med 2 av og 2 på. Men det er vel forskjellig fra båt til båt / plattform til plattform.

Andre med erfaringer eller innspill er det bare å fyre løs, kommer nok uansett til å ta en prat med rådgiver..