View Single Post
Smart av deg å spørre om folks egne erfaringer. Det er det beste du kan lære av andre. Mitt -råd- vil være å ta masse småjobber rundt omkring, for å finne ut hvordan ting fungerer.

Begynte mitt yrke som et håndtverksyrke. Nå etter mange år har jeg funnet ut at det er ikke det jeg vil bli. Det er delvis fordi jeg har hatt vanskelige sjefer, kolleger, og hatt det slitsomt hjemme. Så derfor har jeg mistet motivasjonen der. Hender jeg tar litt småjobber på kveldene om det passer seg, for å bevise for meg selv at jeg kan det enda.

Hvis du skal gå håndtverker, vær forberedt på å møte noen drittsekker. Finner du en arbeidsgiver med god moral og holdning, hold deg der.

Utfra det du selv skriver, høres brannmann ut som det mest risikofrie og den letteste jobben. Har hørt at man trener mye og holder mye av verktøyet i orden. Oljeplattform virker for meg utrygt og man kan ikke komme seg hjem når man vil. Det gjelder matros også. Selv om begge de to yrkene kanskje er bedre betalt, så teller ikke lønn all verden.
Sist endret av Taurean; 30. oktober 2011 kl. 21:48.