View Single Post
Nå er ikke jeg så teknisk begavet, men dette høres helt villt ut, selv for meg.
Vi bor i et hus på ca 200 kvadrat meter, har 4 rom med varmekabler, bruker mye varmt vann, baker mye og bruker i hovedsak strøm til oppvarming. Jeg kan legge til at vi er to voksne som bor her. I samme periode som deg betalte vi 2243kr i strøm og nettleie, og her hos oss er nettleien høy. Det må være noe feil på den strømregningen din.
Mitt beste forslag er å ta kontakt med husverten og legge fram problemet på en saklig og voksen måte. Vis han de tidligere avlesningene og de regningene du har betalt, gjerne for hele perioden du har bodd i leiligheten. Forhåpentligvis vil han se det samme som deg og bli klar over hvor "urimelig" regningen er og finne ut hvor feilen ligger.
Dersom fristen for betaling er før du får snakket med han må du betale for å unngå purring og gebyrer for sen betaling. Strømleverandøren vil nok ikke bry seg om interne forhold i huset du bor i.
Lykke til, slike ting er kjedelig. Jeg måtte i sin tid betale over 3000kr til Hafslund etter at jeg flyttet ut fra en bolig i Oslo. Det var strømregningene til de som flyttet inn etter meg. Huseier hadde "glemt" å endre navnet på leieboer, og jeg ble derfor ansvarlig. Må legge til at dette var på 80 tallet, så mye var annerledes da med hensyn til hvordan det fungerer med strøm abonementer nå. Boligen jeg leide hadde 2 10 amper sikringer, så da kan du tenke deg hvor lang tid jeg måtte betale for i etterkant av leieforholdet.
Klem fra Betty