View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Mulig jeg er ung og naiv her.

Men det er jo først nå at endringer virkelig har skjedd rundt om i Europa helt siden krigen mot narkotika startet. Den nye rusreformen er jo vedtatt, og det er jo tydelig at modeller lignende bl.a. Portugal blir tatt i betraktning. I tillegg har jo regjeringa allerede presisert at straff skal bli fjernet for bruk og besittelse. Jeg skjønner ikke da hvordan dette kommer til å være "langt ifra avkriminalisering"?
Vis hele sitatet...
Portugal endret sin narkotikapolitikk for 18 år siden (herregud, jeg begynner å bli gammel) , og da var det like mye håp fra folk om at dette var noe som kom til å ha ringvirkninger, DENNE gangen skulle det skje noe.. og så ble det stillt. De har vedtatt at en komite skal se på måter å reforme ruspolitikken, de har ikke vedtatt at noe denne komiteen bestemmer seg for skal ha noe som helst reel virkning på norsk narkotikapolitikk: det er mye fancy ord som egentlig ikke betyr mye.

Men, med det sagt så er det jo en stor trend i USA med legalisering for rekreasjonellt bruk, og det får øynene mine til å åpne seg en smule. Det var jo USA med Harry J. Anslinger i spissen som tvang igjennom "Single convention on Narcotic Drugs" i 1961 så noe håp er det jo.

Men, jeg sitter rolig bakoverlent enda og som sagt: ser ikke for meg særlig mye endringer i de nærmeste årene
Sist endret av Dodecha; 10. september 2019 kl. 19:38.