View Single Post
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Poppee Vis innlegg
Du bare unnskylder deg selv. Det er en pådratt sykdom, og er man dårlig psykisk burde man ikke spille.
Spiller selv på oddsen og omsetter i løpet av en måned for 50-70k, har vært perioder hvor det har stått 0 på betting kontoen min i nordea, men da har jeg sluttet og ventet til neste måned.
Det handler om selvkontroll og hvordan man tenker oppi hodet. At du i det hele tatt finner på sette inn 2k for også spille bort gevinsten og deretter pådra deg nye 100k i gjeld er jo helt vanvittig, du burde fryst kontoen din. Hvor henta du de siste 100k ifra siden du klarte å pådra deg nye 100k i gjeld?
Vis hele sitatet...
Du vet tydeligvis ufattelig lite om avhengighet og hjernen. Det er ikke alltid så enkelt at man bare kan "la være", spesielt gambling kan være helt horribelt vanskelig å holde seg unna om man er utsatt for den avhengigheten.

Det at du klarer å slutte og vente til neste måned er ganske irrelevant. For en med spilleproblemer så kan det virke mer logisk å spille bort alle pengene man skal bruke på mat de neste månedene selv om man vet at man ikke blir å ha råd til mat i et par måneder.

Det skal sies at jeg selv ikke har noe større gamblingproblemer, men jeg har smakt mildt på spilleavhengighet tidligere men heldigvis klart å gi meg før det har gått for langt. Men jeg føler at det gjør at jeg kan forstå spilleavhengige ganske greit selv om jeg ikke er det selv.