View Single Post
Jeg får helt vondt av å lese naiviteten her. Skjønner du vil hjelpe men da må du også prøve forstå at du ønsker å hjelpe en som kun kan hjelpe seg selv og først selv måtte ville ha hjelp.

Sitat av sukkersyke Vis innlegg
Hu har vært narkoman sia hu var 13. Noen andre tips? Føler dette går bare en vei hvis ikke noe blir gjort. Venninde vil kontakte mora hans, men er selv litt usikker om det er veien å gå.
Vis hele sitatet...
At avhengighet går i familie er helt klassisk, men seriøst å ta kontakt med ei mor som ikke engang kan ta ansvar for seg selv?

Sitat av sukkersyke Vis innlegg

Tror vi bare får ta en lang prat med han, prøvd tiligere også, men nå er begeret fullt.
Vis hele sitatet...
Hva du skal snakke med han om? Finn deg heller noen som har litt erfaring med dette å snakke med. Forumet her er en bra begynnelse men det monner ikke stort oppi den salaten du er på vei oppi med hue først, armer og bein etter.

Veldig trist å se en av sine beste venner mister kontrollen uten å kan gjøre noe
Vis hele sitatet...
Jo. For å kunne hjelpe han må du først hjelpe deg selv og da må du også lære deg å overlate han til seg selv.

Det er mengder med selvhjelpsgrupper der ute. Min erfaring er AA og NA. Jeg vil anbefale deg å på et åpent NA møte, presenter deg når det er din tur si litt om hva det gjelder og at du gjerne vil snakke med noen. Du kan også kontakte din NA gruppe men pårørende er jo litt utenfor.

Lykke til

PS På et sånt møte vil du også forhåptenligvis få et innblikk i hvilke kompliserte utfordringer du beveger deg inn i ved å høre på.
Sist endret av Yalla; 20. februar 2018 kl. 23:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.