View Single Post
Sitat av BongRips Vis innlegg
Jeg føler meg helt utbrent. Jeg jobber mer enn hva som er lovlig. Hva kan jeg gjøre? Bare tanken av å jobbe i morgen virker ulidelig. Kan alltids avtale et par uker frem i tid, noe jeg har gjort. Jeg vet ikke om jeg bare er lat, men jeg spyr om morgenen og jeg klarer ikke å sove selv om jeg har sovet 9 timer på ei uke. Jeg tåler ikke å jobbe mer. Jeg vil heller holde en lighter under hånda i 20 sec enn å være på den arbeidsplassen 11t i morgen.

Hvordan er holdningene til f.eks legevakta om jeg ringer inn ikveld og forteller at jeg er helt utbrent og stikker til legevakta imårra? Vil han kunne påstå at jeg er frisk og så får jeg helvete av jobben?
Vis hele sitatet...

Det beste er å si til jobben at du er syk, dra til legen å be om en pause. Fortell der du forteller her. Jobben din har ingenting med hvorfor du blir borte, uansett hvor lenge du blir borte. Men, er du ærlig, såkan det hende jobben vil tilrettelegge for deg når du er klar for det.

Du bestemmer helt selv hva du sier, de har på ingen måte krav om å få vite noe som helst rundt sykdom