View Single Post
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Hvordan mener du da en skal "hoppe av"? Hvis det partiet du har stemt på, er i regjering og har stortingsflertall. Så blir de der i fire år. Hvis dem da ikke utfører noe totalt galskap, så de andre partiene går i sammen, for å felle dem.

Tenker du og stemme på dem, så hvis dem får flertall stikke til Sverige? Er det det du mener med "å hoppe av i svingen"? Så får vi andre sitte her med gjengen. Får dem makt, så får dem makt! Da er det ikke bare velge og vrake, hva av dems politikk du vil ha etterpå!..

Og jeg mener det, hvis en kun stemmer etter dem, som vil legalisere ulovlige stoffer. Men ikke tar hensyn til utdannings-, eldre-, innvandring-, miljø-, energi-, helse-, industri-, økonomi-, samferdsels-, utenriks- og innenrikspolitikk. Så får du jammen meg ta deg en bolle, og tenke over hva som er viktig!..
Vis hele sitatet...
Jeg mener at du kan hoppe av på lik linje som med alle andre partier. Visst du slutter å spille så dum og heller leser det jeg skriver er det sikkert lettere å bearbeide. Med din logikk måtte man jo gått rundt som et jævla nervevrak 24/7 dersom man hadde intensjoner om å stemme i valget. Hva visst partiet du stemte på mot all formodning ikke skulle oppfylt et av valgløftene sine?? Skal du da flytte til Afrika og la resten av landet lide?? Jesus kristus...

''Får dem makt, så får dem makt'', Ja, veldig bra. Hva vil du frem til? Innbiller du deg at ''Makt'' er en brikke som tildeles et parti, så styrer det partiet hele landet?

Jeg er forøvrig enig med nesten alt av politikken til Liberalistene. Ingen andre partier er i næreheten av å treffe like godt og det faller meg helt naturlig å stemme på de.

Får dem makt, så får dem makt! Da er det ikke bare velge og vrake, hva av dems politikk du vil ha etterpå
Vis hele sitatet...
Naturligvis. Er du helt 100% enig med partiet du stemmer på? Nei, garantert ikke. Du er klar over at du ikke kan velge og vrake hvilke deler av politikken deres du vil ha i etterkant? Igjen, hva vil du frem til? Man må svelge noen kameler dersom man ikke ønsker å starte sitt eget parti.
Hva heter partiet ditt?

Jeg stemmer etter et helhetsbilde.
Jeg tror jeg klarer å bruke mine egne penger bedre en politikerne.
Jeg ønsker større individuell frihet.
Jeg ønsker å velge hvilken farge jeg vil male huset mitt i.
Jeg ønsker å ta ansvar over min egen kropp og eget liv uten innblanding av stat eller noen andre.
Jeg ønsker å velge selv hvilken veldedig organisasjon og hvilket fotballag som skal få mine donasjoner.
Jeg ønsker å bruke et sykehus, en skule og en barnehage uten å måtte betale for to.

Det er helt greit at du føler deg uegnet til å disponere dine egne penger, men vennligst ikke anta at alle andre er på samme nivået.
Det er helt greit at du ikke ønsker å røyke hasj, men respekter samtidig at jeg ønsker det. Jeg liker det og jeg ser ingen fornuftig grunn til at du skal bestemme hva jeg kan- og ikke med min egen kropp.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Og igjen - hvorfor har vi kompliserte problemer? Fordi de er vanskelig å løse. Hadde de vært enkle å løse hadde de vært løst. Jeg klarer ikke å ta libertarianerne seriøst all den tid de argumenterer på et nivå man helst ser hos tenåringer dypt nede i den fjerde ølen.
Vis hele sitatet...
Så hva er konklusjonen din? Å fortsette å stemme på Høyre? FrP? Fint om du kommer med et bedre alternativ. Det jeg får utav innlegget ditt er at det bare er å gi opp fordi løsningen er for komplisert til å noen gang kunne løses. Eventuelt bare stemme på de som har styrt showet i alle år å håpe på at et mirakel skal komme.

Du er dyktig på å rakke ned på Liberalismen, men jeg klarer ikke å se at du har kommet med et forslag selv? Dersom du har løsningen må du gjerne dele den.
Sist endret av Klistermerke123; 21. mai 2017 kl. 01:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.