View Single Post
Trådstarter
387
Sitat av VitoScaletta Vis innlegg
Har vell vært ett par artikkler i avisa at salget av fossilt går så det suser..

Jeg har hatt billappen i 12 år nå og 3 av de åra har jeg kjørt bensin resten diesel. jeg kommer aldri til å slutte med diesel heller.

Hvis staten skal total forby fossilbiler så må de jo finne på en panteløsning eller en løsning til alle oss som har fossilbil?
Vis hele sitatet...
Jeg er i utgangspunktet helt enig, men kun hvis det går økonomisk. Hvis ikke, må jeg jo velge el-bil eller hva annet som måtte komme.

Sitat av Herr potet Vis innlegg
Du har allerede vrakpant. Staten trenger bare forby salg av nye fossilbiler etter en viss dato (og om vi ikke gjør det selv, så kommer EU til å tre det ned over hodene våre før eller seinere uansett), og la "markedskreftene" styre prisene på bensin og diesel, så vil de aller fleste fossilbiler forsvinne fra veiene i løpet av "få" år. Har du sett hvordan el-bil dominerer nybilsalget idag så er det lett å se hvilken vei høna sparker, og den dagen "alle" bruker nullutslippsbiler til daglige gjøremål så spiller det ingen rolle lengre hva en liten gjeng med fossilentusiaster gjør med sine søndagsbiler.



Famous last words. Du kommer garantert til å hovedsaklig benytte nullutstlipsmobilitet resten av livet ditt.
Vis hele sitatet...
Skummelt
Sist endret av Laban22; 17. januar 2022 kl. 00:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.