View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jaja, men egentlig ikke sååå mye vits synes jeg, det blir egentlig bortkastet, fordi det har en så lang virketid og har egenskaper som gjør at du vil få tilbake stimuleringen når du begynner å fokusere på noe.

Jeg har ADHD og får dette på resept, to doser om dagen, men velger å heller ta begge dosene på en gang på morgenen. Da har jeg den stimuleringen gjennom hele arbeidsdagen når jeg er skikkelig engasjert og fokusert.

Når jeg slutter å fokusere og kommer hjem, så er jeg sliten, helt til jeg begynner å fokusere på noe annet, f.eks. lese en lang artikkel, da er jeg plutselig stimulert igjen og får effekten tilbake, like kraftig som tidligere på dagen. Dette varer helt til jeg slutter å fokusere og velger å slappe av. Jeg får også den samme stimuleringen ved å se på en film der jeg er engasjert i innholdet.

Ved å gjøre det slik, klarer jeg å sove når natta kommer. Jeg bruker imidlertid Seroquel som sovemedisin. Hvis jeg fordeler Aduvanz-dosen slik som det står på resepten, så klarer ikke jeg få sove selv om jeg tar dobbel dose Seroquel.

Prøv deg gjerne fram og finn ut hvordan du får den riktige balansen slik at du kan fungere normalt i tillegg til å misbruke dette. Jeg pleier å innta Aduvanz hvis jeg våkner opp f.eks. 1-2 timer før jeg skal stå opp, fordi jeg må pisse for eksempel, slik at når jeg sovner igjen og skal stå opp et par timer etterpå, kicker det som faen når jeg studerer bussrutene for å avgjøre hvilken vei jeg skal velge å ta til jobb, og da sperrer jeg opp og er fullstendig engasjert hele dagen

Tar mellom 60-120 i misbruk, avhengig av hva jeg tror jeg trenger ut i fra antatt arbeidsmengde, arbeidstid og arbeidsbelastning + planer etter jobb. Jeg prøver også å passe på så jeg ikke utvikler altfor mye toleranse, så jeg varierer litt. De dagene det ikke kreves noe av meg, tar jeg ingenting i det hele tatt. Jeg har tatt 240-360 mg, men det var egentlig ikke så annerledes fra 120, og førte heller til ulemper som søvnløshet og diare, samt. store pupiller osv…

Doseringen på resepten er på 80 mg totalt egentlig, fordelt på 50 + 30. Jeg pleier å spare på den ene styrken istedenfor å ta begge styrker sammen. Altså 2x 30 mg eller 2x 50 mg istedenfor 1x 50 og 1x 30. og så videre. Har også Ritalin i tillegg, men det er jeg mer sparsom med til jeg eventuelt plutselig oppdager at det kreves mer av meg enn jeg trodde. Da hiver jeg innpå med 2-4 stk og jobber i full fart resten av hele dagen.
Vis hele sitatet...
Takk for godt svar. Tenkte det muligens ble vanskelig å holde seg våken til kvelden, men høres ut som det skal gå greit. Har heldigvis også seroquel (200mg) til natta hvis jeg enda er våken. Uten ditt svar hadde jeg sikkert tatt en dose til og ikke fått sove Og så skal jeg helt klart prøve ut mindre doser, mer som de er ment for
Får man forresten fort toleranse for disse?