Tråd: Sovemedisin
View Single Post
Sitat av Sondre Vis innlegg
Stå opp om Morran. Bli sliten i løpet av dagen. Legg deg i riktig tid. Ingen tlf i senga. Og oppretthold dette regimet til du har god søvn.
Vis hele sitatet...
Jeg har to barn som skal opp på skolen, så jeg står opp 06.30 hver morgen, bortsett fra i helgene. Da sover jeg gjerne til rundt 9-10. Har hatt mange kurs om søvnhygiene som psykiatrisk pasient I 8 år

Sitat av Stesolidhode Vis innlegg
Sovemedisiner løser ikke grunnen til at du sover dårlig. Det optimale er å få orden på hva som gjør at en sover dårlig. Det kan være medisiner eller samtaler hos psykolog om det er psykisk. Å være avhengig av sovemedisin gjør ikke fremtiden bedre.
Vis hele sitatet...
Jeg har slitt med søvn i mange år, men det forverret seg etter at jeg rakk fibromyalgi. Søvnløshet er en ganske så vanlig bivirkning av dette, også har man psykiatri på toppen av det hele. Ekke så lett. Synd dem sluttet å produsere zolpidem fordi den fungerte så godt. Som nevnt så har jeg vært innen psykiatrien I 8 år minst, så har selvfølgelig gått igjennom hva som forårsaker dårlig søvn. Blant annet mareritt som følge av PTSD og fibromyalgi. Zolpidem fungerte utmerket helt til de ikke ble produsert mer.

Sitat av Bobben79 Vis innlegg
Du kan spørre legen om henvisning til søvnspesialist, som kan skrive ut rohypnol. Men; rohypnol må svelges med et glass vann og rett i seng. Slik at man ligger og prøver å sove når den begynner å virke. Selv får jeg 8 timer søvn da, så og si uten å engang snu meg.
Går man våken rundt når den begynner å virke så ender det gjerne med å surre rundt/flyte hele natten uten søvn…

Mvh
Vis hele sitatet...
Jeg har lest litt om legemiddelet du beskriver og syns jo det selvfølgelig er et langt steg å ta. Men hvis ingenting skulle fungere, så regner jeg med legen gjør det hun kan. Prøver imovane nå først (foreløpig uten særlig god effekt), men jeg gir det et par uker til
Sist endret av BipolarFrue; 10. juli 2022 kl. 06:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.