View Single Post
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Jeg ser ikke heelt problemet for å være ærlig. Synes EIS generelt gjør en veldig god jobb med å stabilisere, og særlig med en blender på 1,7 er OIS totalt unødvendig i hvertfall på dagtid. Er enig i at det hadde vært en grei feature å ha, men da ville prisen blitt høyere også. Jeg tar såpass få bilder i mørke at jeg mye heller vil betale en lavere pris enn å ha OIS.
Jeg ser også at mange klager over 1080p-skjermen, men her er jeg helt uenig. Man får uansett en så høy PPI med 1080p at det ser mer enn bra ut uansett, og strømmen man sparer i forhold til en 1440p eller høyere er et mye større pluss i min bok enn det minuset det er å ikke ha høyere oppløsning.
Husk også at folk flest knapt har 1080p-res på 50"ern de har i stua.. Meg inkludert. Ser poenget ditt med at designet ødelegges, men jeg er ikke helt overbevist om at bezel-less er vegen å gå, så for meg er det en grei løsning.
"Grunnfunksjoner" som bluetooth 5 og NFC og det faktum at telefonen har såpass gode spesifikasjoner er mye viktigere for meg som kunde enn at den skal ha 5k-display og et DSLR klemt inn i toppen. For ikke å nevne hvor ren android-installasjonen er. Er det én ting jeg hater så er det touchwiz og annet bloat som produsentene tvinger inn på telefonen. Jeg skal ikke trenge root for å fjerne en kalender-app liksom.

Når det er sagt har jeg aldri kjøpt en flaggskiptelefon og kommer neppe til å gjøre det heller. 6000+ for en telefon er så idiotisk mye penger å betale, og jeg ser få grunner til å oppgradere fra min 3000kroners Nexus 5X. Så akkurat prisen er jeg helt enig med TS på. Hadde denne telefonen kostet 3-4k hadde jeg vært all over it, men dessverre priser nok OP seg delvis ut av markedet her. De som vil ha "det beste"(les: nyeste iphone eller seneste terning 6-vinner i VG sitt teknologimagasin) kjøper telefon til 7-8k og er fornøyd med de, og oss andre handler billigere modeller med litt dårligere spesifikasjoner men mye mer fair pris. For ikke å snakke om garanti og egenandel ved en eventuell innsending og reparasjon.
Nei, andre folk får ta på seg oppgaven å alltid kjøpe den nyeste og dyreste flaggskip-telefonen mens de sjonglerer mellom å runke av samsung/apple/o.l og ringe mobiloperatøren sin for å spørre om hjelp til å skru på 4G-tale eller hva faen folk tror de må ha. I mellomtiden venter jeg tålmodig i 12 måneder og plukker opp tilsvarende telefon for halve prisen.

tl;dr telefonen suger ikke, men det gjør prisen