View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei, om det er meg du spør så tror jeg ikke at jeg vil satse på heroin som helge underholdning. Men samtidig så er spørsmålet interesant med tanke på hvor myteoppspunnet stoffet eventuelt er. Og der får man forskjellige svar avhengig av hvem man spør.
Vis hele sitatet...
Akkurat heroin er vel ikke et spesielt myteomspunnet stoff? Antall overdosedödsfall svinger fra år til år, men at heroin er involvert i veldig mange av dödsfallene, er det ingen som diskuterer. Det var riktignok en nedgang i 2021 fra 2020 i antall overdosedödsfall knyttet til stoffet, men det skyldes i all hovedsak at 2020 var et spesielt år, med pandemi og mye shady heroin i omlöp.

Jeg kan til en viss grad forstå hva du mener med at det er myteomspunnet, i den forstand at veldig få vet nöyaktig hvordan det föles å ta stoffet. Det kan imidlertid ganske enkelt forklares med at de aller, aller fleste ikke pröver heroin, av den enkle grunn at de vet hvilke fatale konsekvenser en flort med hesten kan få. Statistikken taler for seg.

Jeg vil heller si at stoffer som LSD og MDMA er svärt myteomspunnede. Det knytter seg en rekke myter til disse stoffene som ikke har rot i virkeligheten.
Sist endret av Ketminister; 15. oktober 2022 kl. 13:45.