View Single Post
Dette er jo kjempespennede! Deilig med et friskt pust av et nytt parti som utfordrer og tenker helt nytt. Kudos (Y)

Sånn jeg oppfatter det bunner filosofien til Liberalismene ned til en tillit til menneskeheten. Tillit til mennesket. Det er jeg helt med på! Akkurat som jeg er med på at når en kid får frihet til å vokse, så vil ho naturlig vokse frem til å bli en bidragsyter. De fleste av oss har vel fått med oss beskjeden til Sir Ken Robinson angående dette?

Kardemommeloven funker den! Og vi har jo alle sunn fornuft. Kanskje liberalismen tar helt av igjen, og vi vil se tilbake på "back in the deez" da vi ikke kunne velge selv i samme grad. Hadde ikke gjort meg noe det

Her er noen sitater fra boken til Peter Diamandis ‘Abundance’ som legger til grunnlag for at vi går en mer mangfoldig tid i vente. At menneskehetens ubegrensede potensiale er til å satse på (som jeg foreløpig mener dette nye partiet peker mot).

Today, we have the technology, through AI, video games, and smart phones, to quiz every child on the planet and assure them access to the best education available. [...]

The Credit Suisse Global Wealth Report estimated that the world has over 1000 billionaires: roughly 500 in North America, 245 in the Asia-Pacific region, and 230 in Europe. In total, in 2009 the number of ultra-high-net-worth individuals was just over 93.000 worldwide,. Not only are these numbers higher than ever before, these individuals are giving like never before […]

But the best news is that most of these techno-philanthropists are still young, so they’re just beginning their journey. “As some of the smartest people look at where to focus their energies next,” says PayPal co-founder Elon Musk “they are now attracted to the biggest problems facing humanity, particular in areas like education, health care, and sustainable energy: Without suggesting complacency, I believe it is very likely that they will solve the many challenges in those areas, and the result will be the creation of new technologies, complaints, and jobs that will bring prosperity to billions on earth”.
Vis hele sitatet...
Min oppfatning er at mennesker blir sakte men sikkert mer og mer opplyst og liberale. Just like always… Og det ser ut som folk bidrar mer til alle når de får frihet til å gjøre det.

Det gir mening når jeg også tenker på hvordan musikk-bransjen nå florerer med nye artister og til og med nye sjangre som nå har muligheten til å slå rot på verdensbasis pga. firmaer som Soundcloud og Spotify.

Det samme prinsippet gjelder ideer. I 2015 kan enhver idé gå viral. (f.eks. ideologien til et parti)

Jeg har selv vært med på Youtube-videoer som har gått virale, og alle kan bli kjendis over natta i 2015. Det dukker opp en helt ny herskare av kreative kids, "digitale nomader".. hele burning-man-viben popper opp overalt spør du meg. Kreativt utstyr blir billigere og billigere, Snoop Dogg har talkshow på youtube om du skjønner, Joe Rogan-følgere og andre hipstere kapitaliserer på friske, nye muligheter som bidrar til en bedre verden.

Som om 'verdien' (penger, oppmerksomhet, gjennomslagskraft etc) blir i disse tider gitt tilbake til folket. Facebook, Apple, Amazon, Bitcoins, you name it - gir oss alle fler muligheter. Som igjen lar oss se flere muligheter. Som jeg mener peker til essensen av en bedre samfunn; at fler og fler ser et bedre samfunn som en mulighet fra ulike vinkler.

For ikke å snakke om hvor langt utenfor vår egen fantasi vi må gå for å prøve å begripe hva fremtiden bringer av kreative produkter og løsninger i det hele tatt.

Tydeligvis peker etterspørselen i retning; bedre verden. Så da gir det mening for meg å gi frihet til å dekke det behovet.