View Single Post
Milde Moses, her var det mye marxistisk overtro... Enkelte kaller objektivismen en sekt, men det blir kanskje mer rett å kalle Norge en sekt??

Mitt inntrykk er at det er dype røtter som taes med jorden i et klima som dette, selvom fakta kanskje kan overbevise noen.

Hva er f.eks. dere syn på epistemologi og moral? Kan man få sikker kunnskap om samfunnet og økonomien? Kan du selv finne ut av hva som fører til lykke? Hvis nei, hvorfor ha meninger om det i det hele tatt? Vil dere bare stole blindt på politikere og intellektuelle, og gamble på at de kan hjelpe dere?

Anbefaler å lese artiklene, og gjerne også litteraturen, her:

www.libr.no/kunnskap

Sitat av Olympic Vis innlegg
Jeg ser nesten aldri youtubefilmer folk linker til når de ikke klarer å forklare ting godt nok selv. Jeg prøvde derimot nå, men ga opp når han begynte å snakke om "the incompetent" og "the parasites" og "the mindless". Jeg forsto ikke alt, men jeg fikk med meg at samme hvilken moral dette er er det ikke noe jeg gidder å støtte meg bak.
Vis hele sitatet...
Hva er galt med dette? Erkjenner du ikke at enkelte mennesker lever som parasitter, og ikke er i nærheten av å leve opp til sitt potensiale? At mange folk ikke klarer å tenke selvstendig?
Sist endret av LadyLiberty; 5. mai 2015 kl. 17:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.