View Single Post
Trådstarter
15
Sitat av Siilverpants Vis innlegg
Hvor mye frihet er det snakk om? Blir alt liberalisert? "Forsvinner" staten? Om så tenker jeg at det blir litt vel mye frihet. Det er en grunn til at vi har det såpass greit her i Norge, vi hadde masse diskusjoner på dette når jeg gikk på VGS. Jeg kan se for meg at alt av velferd ville ha gått rett i dass, og med tanke på at jeg har nær familie som er pokka avhengig av NAV f.eks. så er det ikke aktuellt for meg å stemme på noe slikt. På en annen side kan det jo hende at mat blir billigere, boligpriser synker, tobakk og alkohol blir billigere da skatting blir fjernet. Er ikke lenge sidne jeg leste en artikkel i VG om at en familie ikke hadde råd til å la ungene sine gå på fotball, tenk deg da om alt av skoler, sykhues osv. skulle blitt privat, de hadde ikke hatt sjangs.

En del ting som i dag er ulovlig vil vel også blitt lovlig etterhvert, det kan jo være en positiv ting. Det er jo en rusdebatt pågående i VG og andre nettaviser for tiden, kanskje det hadde blusset opp enda mer. Kanskje hadde det ikke vært så sterke reguleringer på bil og avgifter der, og masse andre ting som folk går å irriterer seg over dyrt og ulovlig.
Vis hele sitatet...
Hvordan det kan bli ''for mye frihet'' forstår jeg dessverre ikke.
Når det kommer til familien din så ville de høyst sannsynligvis hatt en helseforsikring intakt før de endte opp syke. Forskjellen ville nok ei heller vert at de hadde fått bedre hjelp og oppfølging i en privat sektor enn i den offentlige.
Private bedrifter har ikke råd til å kaste vekk penger i byråkrati. Overstrider de budsjettet går de i tap.
Kaster det offentlige vekk penger i byråkrati og overgår budsjettet vil de enkelt og greit bare motta mer penger.

Anbefaler og bla litt nedover på Liberalistene sin Facebook side. Der trekkes det frem veldig gode eksempler på alt dette her.

Sitat av Olympic Vis innlegg
Hva er forskjellig fra DLF?

Og til spørsmålene dine: Nei, jeg tror ikke det hadde vært bedre for alle. Jeg er glad for at staten tar på seg en omfordelende rolle. Jeg ser ikke for meg hvordan de mindre priviligerte vil få en bedre hverdag med private skoler, sykehus og sykehjem.
Vis hele sitatet...
DLF har jeg ikke vært borti, men ved første øyekast ser det ikke ut som de er for en full liberalisering..?
Sist endret av Stormedd; 5. mai 2015 kl. 16:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.