View Single Post
Sitat av Flashmeister Vis innlegg
Det finnes jo forskjellige typer hasj. Noen inneholder stoffer du føler deg lett og glad av. Tyngre typer hasj gir en annen virkning. Og kan utløse angst og depresjoner. Men ofte er følelsen av angst, utløst av at blodsukkeret synker. Og man føler seg mer vel etter en sjokolade eller noe annet digg.
Jeg så et meget interessant dokumentar hvor en Engelsk kvinnelig reporter testet forskjellige typer cannabis, og fortalte om virkningen mens kamera gikk. Cannabisen ble også analysert vitenskaplig, for å finne ut hvilke stoffer som var dominerende i de forskjellige typene cannabis. Et åpent og ikke moraliserende program, hvor jeg ikke er i stand til å huske hva reporteren heter. (Gammalt dophue.)
Det var tydelig å se når hun røyka lett hasj, hvor hun fniste og lo. Og hadde en topp stund på laben. Så gikk de over til tyngre typer som inneholdt andre virkestoffer. Og det var merkbart å se hvordan hun forandret uttrykk og fikk angst,
eller tunge tanker.
Forskeren som var med henne mente at moderne cannabis inneholder mer av de stoffene som gjør deg nedstemt. Og er også sterkere enn før.
Jeg skal være den siste til å moralisere, jeg er over 50 år og har nesten røyka daglig, med opphold inn i mellom i over 30 år.
Og har vel testet mange av typene cannabis som er på markedet.
Men nå er det slutt, merket at angsten snek seg mer og mer innpå. Hver gang jeg røyka, og til slutt måtte jeg bare kutte ut. Lite vits i å gjøre noe som gir ubehag.
Kunne jeg bare komme på hva det programmet het, er vel det eneste saklige jeg har sett om cannabis på tv'n.
Kudos til den som husker navnet på programmet eller reporteren!
Vis hele sitatet...

Tror nok det er denne dokumentaren du mener:

Shoud i smoke dope?

http://www.youtube.com/watch?v=zurElIUyrdU


Vell verdt å se!