View Single Post
Sitat av noy Vis innlegg
Er det så umulig påstand altså?
Vis hele sitatet...
Si du har 3 blandinger med henholdsvis 10, 50 og 100 prosent renhet, buffet i et helt inaktivt stoff. Når du inntar en dose vil biologisk tilgjengelighet og tid før man når max blodplasmakonsentrasjon variere ihht hvordan man administrerer det, men utover det vil styrken være den avgjørende faktoren for opplevelsen. Gitt like rammebetingelser vil 50% være 5x så bra som 10, og halvparten så bra som 100, gitt at man enten skyter eller snorter det.

Når da folk opplever at speed er dårlig i nesen, men "funker som faen hvis du smeller det" er ikke det forenelig med konklusjonen jeg trekker over.

Det er altså 2 alternativer; amfetamin sin effekt er en svingende funksjon av dosen, der høyere dose ikke nødvendigvis gir sterkere effekt (hvilket gir absolutt ingen mening), eller: Amfetaminen er tilsatt stoffer som har en annen effekt injisert enn snortet (les: ikke amfetamin).

Når man så tar høyde for at nettopp det å tilsette stoffer som "smeller" er svært utbredt vil jeg si påstanden nærmer seg umulig, ja. Med mindre jeg har oversett noe elementært...?