View Single Post
Sitat av Judaz
Jeg sitter også ofte på nettet "for meg selv". Hadde aldri godtatt at fruen hadde snoket i "mine ting" , men ville aldri gjort det ovenfor henne heller. Det har heller aldri vært noe tema, vi snakker sammen i stedet. Hun har menn som venner i sin omgangskrets, jeg har kvinnelige venner i min omgangskrets. Det er helt OK og jeg ser absolutt ingen grunn til å bli sjalu eller mistenke noe på grunn av det alene.
Vis hele sitatet...
Du ser ting i referanse til ditt samliv og det normale. Men alle forhold er ikke normale. Det finnes også psykopater, lystløgnere, mytomane etc - og de er ikke enkle å avsløre. De er mestere i løgn og bedrag, og de er også mestere i å manipulere og snu ting som blir stilt spørsmål ved slik at en til sist tror en holder på å bli sprø.

Selv var jeg sammen med en psykopat/manipulerende mytoman som egentlig hadde null empati og hadde narsisistiske trekk. Men alt det negative var så godt skjult og pakket inn at det ble sånn at når hun ble konfrontert så klarte hun å snu det hele slik at man ble usikker og tvilte på egne følelser og til sist avfeide magefølelsen og stolte på heller på henne. For ordet hadde hun i sin makt, og hun kunne snurre hvem som helst rundt lillefingeren.

I slike tilfeller vil jeg si at ja det kan være at keylogging viser at man har tatt feil - da får man jobbe med seg selv evt. få profesjonell hjelp til å takle sine følelser. Men å konfrontere en psykopat/mytoman hjelper ikke en dritt. Og folk som selv ikke har vært sammen med slike gærninger kan ikke forestille seg hvilken makt de får over personen de er sammen med. Når jeg ser tilbake så er det nesten skremmende hvordan hun sakte og kynisk spilte sitt spill i det skjulte. Hun var opptatt kun av en ting. Seg selv.

Takket være keylogging fikk jeg brutt ut av et svært destruktivt forhold og fikk lagt det bak meg. Uten vet jeg ikke hva som ville skjedd. Eller hvor lenge galskapen hadde foregått i det skjulte før jeg hadde fått gangsynet og avslørt alle løgnene.

Kort sagt, ting er ikke alltid svart hvitt. Og her som ofte ellers så er det ikke ett svar som er riktig i alle saker.