View Single Post
Kilgore's Avatar
Trådstarter
47
Det virker som om det er litt motstridende meninger om akkurat det med dosering, men dette er sitert fra Den nye store fleinsopptråden:
Nivå 2 - 1 g
Nivå 3 - 1,7 g

Nivå 2 - Sterke farger, visuelle effekter (ting puster, glir etc) mulighet for 2-dimensjonelle mønstre når man lukker øynene. Forvirring kan oppstå, tanker blir ustrukturert. Kortidshukommelse endres og kan lede til distraherende tankemønstre.
Økt kreativitet merkes, for man føler seg ikke begrenset av vanlig tankemønstre (tenker utenfor boksen).

Nivå 3 - Veldig tydelige visuelle effekter, alt ser bøyd ut og/eller mønstre/kaleidoskop blir sett på flate overflater som vegger. Milde hallusinasjoner som vann der det ikke er vann (på gulv f.eks), Lukker man øynene kan manse 3-dimensjonelle hallusinasjoner. Synestesi oppstår (sanseforvirring), man kan smake farger, lukte toner etc. Tidsperspektivet forvrenges og man kan føle seg låst i et øyeblikk i tiden.
Vis hele sitatet...
Når jeg ser på disse nivåene her, så virker det innafor. Nå er det cubensis jeg skal ta, og hva jeg leser flere steder er at cubensis er mindre potent og er noe enklere å håndtere enn flein. Det er sikkert mye som er individuelt, men jeg vet mer om hvor mye det er i hver konfekt, og hvordan det funker når jeg snakker med de jeg fikk dem fra.

Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Det er vanskelig å si noe om soppen da det er individuelt, men jeg har alltid opplevd som som en form for naturmystikk, i samme gate som urbefolningskunst, danser og ritualer. Det er en helt annen verden enn den vi som nordmenn er vokst opp i, og kan oppleves som skummel da det er så annerledes og en ikke forstår den.

På 3g sopp hvis jeg setter på shamantromming o.l. fra jungelen, så opplever jeg at trippen blir styrt av shamanen. Dette er for meg den beste måten å bruke sopp på.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg tror nok det vil være individuelt ut fra hvilke liv man har levd og erfaringer man har med seg.
Jeg har vokst opp i en samekommune, og har flere samer i slekta mi, så helt ukjent med urfolkkultur er jeg ikke, selv om jeg ikke kan påberope meg å ha noen dypere innsikt. Men sopp har jo også blitt brukt i norrøn kultur langt tilbake. Jeg tenker jeg går med flowen, og ser hva som føles naturlig for meg å gjøre. Heller nok mer mot Pink Floyd enn shamantromming.
Sist endret av Kilgore; 5. juli 2020 kl. 11:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.