View Single Post
Det er såvidt jeg vet ingen sammenheng mellom å ha opplevd urett og dritt i store deler av livet og det å gripe til våpen eller tro at våpenbruk vil rette opp noe av det som har gått galt. Eller sagt på en annen måte, de aller aller fleste som sliter blir ikke drapsmenn.
Vis hele sitatet...
Det er to ulike ting å si at de fleste voldelige har hatt det vanskelig at at de fleste som har hatt det vanskelig er voldelige.

Så selv om vi kanskje ikke helt A4 her, så er vi ikke en gjeng destruktive psykopater som går rundt med hevntanker eller ønsker om å straffe verden eller mer eller mindre tilfeldige personer gjennom å gripe til våpen. Du er på feil plass rett og slett.
Vis hele sitatet...
Tviler på at det finnes en plass der flertallet passer denne beskrivelsen.

Ville ikke tatt det så personlig. Jeg ville nok også intuitivt tenkt at det var større sjanse for treff her enn på strikkekroken.no.


TS: Jeg er mest skeptisk til om dette blir en spekulativ greie. Fokus på de som faller utenfor på ulike måter er kjempeviktig, men å knytte det direkte til skolemassakre, som jo er et ikke-problem her enn så lenge, virker ganske tabloid. Det er ikke helt ukjent at den type omtale kan virke triggende også.