View Single Post
Pensjonert Skaper
94
Først og fremst takk for en godt skrevet og grundig post. Det er umulig å dekke alt i et sånt innlegg, men du er innom det meste av det viktigste her.

Sitat av vidarlo Vis innlegg

Definere trussel


Inkludert i sidekanalslekkasjer er at du besøker bloggen din via tor. Eller logger inn på nFF med den vanlege brukaren din via tor. Då er det brått ei 1:1-knytning mellom deg og tor-identititeten din.
Vis hele sitatet...
Når det gjelder dette: Jeg har flere brukere her på forumet. Noen aktive, andre passive. Denne er en som utelukkende blir brukt via Tor (kan iallfall aldri huske å ha logget på gjennom annet enn Tor). Sålenge jeg fortsetter med det, er det vel liten sansynlighet for at noen klarer å knytte den til meg? I værste fall ser jeg for meg at det går ann å knytte denne brukeren til aktivitet på andre sider i samme Tor-session, men uten at det kan knyttes til meg som person.

Men, om jeg har logget på en av de andre "normale" brukerene via Tor et par ganger, men stort sett bruker dem over et vanlig ubeskyttet nettverk, hvilke risiko medfører det? Sålenge jeg har restartet/fikset ny Tor-identitet før jeg logger på denne kontoen er det vel umulig å knytte dem sammen?

Og et annet spørsmål, litt for morroskyld: har dere noen statistikk på hvor mange brukere hos nFF som logger på via Tor? Evnt. brukere som kun har logget på via Tor?