View Single Post
Sitat av Ekstasey Vis innlegg
Ikke helt riktig det med protein. Jeg på 112kg må spise ca 7 kyllingfileter om 1dagen for å nå mitt kalorinivå.
Vis hele sitatet...
Hva har 7 kyllingsfileer med din vekt og din kaloriforbrenning å gjøre? Her misforstår du kompis.

Ditt proteinbehov og ditt kaloriforbruk er to vitt forskjellige ting. Og for guds skyld ikke være så dum at du dekker hele ditt proteinbehov fra ÉN proteinkilde.

Du vet sikkert alt det her så vær derfor oppmerksom på hvordan du ordlegger deg.

Du veier 112 kilo. Du vil ha bruk for om lag 200g proteiner. Det tilsvarer ca 800 kalorier. Så har du sikkert 2500-3000 kalorier til du må dekke. De får du fra karbohydrater og fett.

Sitat av kalism Vis innlegg
Har begynt å trene aktivt igjen, løfte vekter. Bruker for tiden bare Whey av tilskudd egentlig, 1-2 shaker om dagen. Ikke fan av kreatin. BCAA har jeg hørt kan funke, men summasumarum bare er bortkastet. EAA har jeg derimot hørt mer bra om, vet og at vitaminer/minerealer i tilskuddsform kan funke, men hvor nødvendig er det om du spiser frukt, grønt og kjøtt?

Er det noe jeg bør legge til, med Whey protein? Hva bruker dere?
Vis hele sitatet...
Ingen kosttilskudd er nødvendig for deg. Ferdig snakka.

Men så er spørsmålet mitt, hva er dine mål? Basert på svaret du gir meg kan jeg kanskje veilede deg i riktig retning.
-----
Whey er jo bare proteiner. Det får du mest sannsynlig via kostholdet ditt. Hvis du ikke gjør det så har du et shitty kosthold. Da vil ikke en proteinbøtte redde deg. Kanskje det redder proteinbehovet, men tvilsomt vitaminbehovet.

Kreatin gjør at du blir litt sterkere og legger på deg litt mer vekt, i den forstand at musklene dine kan bære på mere vann. Fint dersom du skal bli sterkere, gå opp i vekt, eller begge dela.

Aminosyrer i mine øyne er bare tull. Får du i deg proteiner får du også i deg automatisk amimosyrer.

Multivitaminer er litt "meh", men det skader heller ikke å ta en pille om dagen. Norske lovelige mengder av vitaminer er harmløst.

Dersom jeg skulle anbefalt noe ville det vært vitamin d3, som mange andre også har anbefalt. Det er for helsemessige årsaker.
Sist endret av Superspurv; 9. desember 2020 kl. 12:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.