View Single Post
Ser du ikke at du snakker rundt grøten? Du lufter din velmente bekymring for alle disse som angrer på medisinsk behandling, som om dette er noe du stadig vekk ser, men hver gang noen spør deg hvor mange du faktisk har møtt så kommer du med vagheter om gender fluids og utforsking, men det er bare fint det altså, for all del, det er bare alle disse som opereres i ung alder og angrer etter tre-fire år som bekymrer deg.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Jeg er også bekymret for ungdommer som er på søken etter identitet som ofte søker til transmiljøet. Jeg ser ofte at de etter et par år går tilbake til sitt biologiske kjønn. I de tilfellene de har operert seg før de angrer så syns jeg det er synd.
Vis hele sitatet...
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Om jeg har opplevd mange som sliter med identitet og drar inn kjønnsidentitet som hopper frem og tilbake i kjønnsidentitet? Ja.
Vis hele sitatet...
Nå er det jo noe som heter gender fluid også som dekker dette fenomenet.
Vis hele sitatet...
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Men jeg tenker at rundt 20-30% av de jeg møter som bytter kjønn bytter tilbake. Det er svært få som har operert seg da jeg jobber med de som er under 18 år og operasjon ikke er vanlig da men har hatt tilfeller av det også.
Vis hele sitatet...
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Jeg syns også det er fint at folk kan utforske og prøve seg ut.
Vis hele sitatet...
Det er selvfølgelig ikke bekymringsverdig at folk er på søken og prøver seg frem med hva som helst. Det eneste jeg syns er skummelt er når unge mennesker som sliter psykisk gjennomgår en irreversibel operasjon i ung alder. I de tilfellene de angrer så blir ikke akkurat psyken bedre når man har fjernet bryster eller penis feks. Det har ikke noe å si om de har byttet navn og klesstil i noen år liksom.
Vis hele sitatet...
Så da spør jeg konkret: Hvor mange transpersoner som har gjennomgått irreversibel operasjon i ung alder og angrer etterpå har du møtt i arbeidslivet ditt? En? Tre? Femti? Ingen?
Sist endret av *pi; 26. juli 2022 kl. 00:23.