View Single Post
Vel.. Jeg vill egentlig IKKE starte en slik diskujson på denne tråden.

Men bruk nå dine små grå ett lite sekund: vi mennesker spiste ikke dyr før vi tok i bruk ild eller våpen. Vi har hverken tenner eller fordøyelses system til å kunne spise rått kjøtt, heller ei klør til å evt. fjerne skinnet til byttedyret.

Heller har vi ikke fordøyelsesystem til å nyttegjøre oss av kjøtt på samme måte som rovdyr, selv etter at vi varmebahdnler det.

Andre rovdyr har desuten bakteriekulturer i fordøyelsesystemer som tar knekken på bakterier som oppsåtr når rødt kjøtt kommer i kontakt med bakken. Vi mennesker derimot... Nope...

Kjøtt var bare så utrolig enkelt, det gjorde oss mer mobile! Vi kunne bo her i kalde nord bare vi hadde noen dyr og noen hus. Kjøtt er hvirkelig ikke nødvendig for oss nå. Og kjøtt er hvirkelig ikke veldig naturlig for oss heller. Lite av det vi spiser per dags dato er naturlig for oss, gluten for eksempel, som finnes i mye korn, er også en ting vi ikke har veldig bra av. Så bare fordi mormora di og oldemora di spiste kjøtt, så er det strent tatt ikke naturlig for deg.

EDIT: Men jeg vil helst slippe å diskutere dette på denne tråden her. Og en ting til, mulig dere syns jeg er en kvass og gretten liten kar. Men jeg synes hvirkelig ikke man kan forsvare det å spise kjøtt på noen måte. Greit at noen velger det, men vær så snill å ikke rettferdigjør dere for meg (dere gjør da ikke noe galt, så hva er det å rettferdigjøre??). Greit hvis dere vil spise kjøtt, men jeg syns dere burde ofre de dyrene litt flere tanker enn: "MMMMmmm.. Kjøtt er faen meg godt". Det er tross alt snakk om liv her.

Jeg er kjempetakknemlig for at maten min ofrer seg for meg, og jeg spiser som sagt bare plantekost. Jeg vil ikke undervurdere planter, men mye tyder på at dyr har en litt større bevisthet en planter, så jeg syns dere burde ofre disse dyrene litt mer takknemlighet, de ofrer tross alt livet sitt for dere.
Sist endret av Potrick; 14. desember 2007 kl. 18:38.