View Single Post
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Jeg har ikke sett filmene trådstarter linker til p.g.a. jeg ikke finner det spesielt tiltalende, jeg er ikke imot slakting av dyr men jeg mener det bør gjøres slik at dyret lider minst mulig. Jeg måtte le litt da jeg sjekket ut en video på youtube hvor de slaktet hval, og en bruker greide å lire av seg denne setningen:

"I dont know how anyone could kill a dolphin... Is this society so primitive it is still not yet able to breed cattle?"

Ja, systematisk slakting av dyr som har stått innesperret i en fjøs hele livet er jo mye mer humant. *rulle sarkastisk med øynene*

Som tidligere biologistudent kan jeg faktisk opplyse om at søte dyr, dvs søthet, er en egenskap evolusjonen har utviklet for å øke overlevelsesmulighetene til dyr. Når man oppfatter noe(n) som "søt" er det egentlig et signal på at skapningen ikke er farlig eller truende. Derfor er de fleste arter søte når de er små og harmløse. Godt eksempel er en søt, lodden isbjørnunge. Når den er vokst opp til en 2 tonns slagbjørn er den ikke fullt så søt lengre.

Litt på emnet: http://en.wikipedia.org/wiki/Cute
Sist endret av Polar-; 14. desember 2007 kl. 16:20.